Knäartroskopi

För drygt en vecka sedan fick jag mitt knä undersökt med knäartroskopi (titthålsoperation). Det avlägsnades en del inflamerad vävnad, men alla vitala delar var hela. Det var ju bra. Hoppas bara att knät blir bra av det som gjordes, annars var det ju inte mycket mening med det. Har haft ont nu lite drygt ett år...
Nu är knät stort, om än mycket mindre igen än för en vecka sedan, och ömmar lite grand. Stygnen ska gärna tas imorgon =)
Men vad jag tycker är mest fascinerande är det ganska aggressiva sjukgymnastidprogrammet som jag fick i handen när jag lämnade sjukhuset. Redan efter en vecka ska man alltså sitta-vägg och växelvis lyfta än det ena, än det andra benet och hålla en stund. Det var hur jobbigt som helst med mitt FRISKA ben och ja, ömt, vingt och med mindre vinkel på det dåliga.
Promenera skulle man börja med redan fyra dagar efter operationen. Nu efter en vecka ska promenaderna succesivt övergå till lätt jogging! Det var ju så jag pajade mitt knä till att börja med! (Eller det kanske inte klassades som lätt jogging iofs, utan rent av löpning).
Jaja, får väl rådgöra med sjukgymnast innan jag gör något dumt.

Kommentarer
Postat av: Petra

Mmm låter mkt skumt , kolla med dom först .

Kul att du e tebax här =)

2012-05-13 @ 21:59:57
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0