Ingen sladd, nytt fönster och bad

Fick vår efterlängtade leksak, systemkameran Nikon 3100D, igår. Det har blivit sisådär 900 bilder tagna. Dock kan jag ännu inte visa några här, eftersom det inte ingick någon sladd för att koppla den till datorn för bildöverföring. Vi var dock på ElGiganten idag och köpte en sladd och när vi kom hem hittade jag en lika dan i skrivbordslådan. Så egentligen kan jag inte skylla på att jag saknar sladd, utan bara på att jag är lat. Ska alldeles snart installera det medföljande bildprogrammet ViewNX och börja överföra bilder, tror jag.

Har även passat på att skaffa ny hårddisk och installerat Windows 7 på burken, så jag sitter just nu med ett färskt system utan varesig program eller en massa skit att använda. Det var ganska länge sen sist, och det är inget jag egentligen känner mig så sugen på att hålla på med. Tror jag, eller, rätt skoj också.

Idag vart den sista gången på babysim. Lilleman fick prova flytväst och att åka jetstråle i badring. Han tyckte det var jätteskoj! Synd att vi missade en god stund av lektionen bara, för att pappan inte var något vidare super idag. Glömde att lägga ner påsen med badkläderna i väskan innan vi gav oss av, var ju så säker på att allt var packat. Det blev dock inte rätt.

Nu ska jag bråka vidare med win, slänga ett litet öga på Big Brother och snart äta lite yoghurt med bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0