Babysim

Idag var det babysim, en glad stund med lek och plask. Lilleman är som toppad i vattnet och sparkar och plaskar som en vilde. Många dyk blev det idag, från mamma till pappa och tillbaka, från kanten och från mattan. Han var nära att klättra ur bassängen när han skulle hålla sig i stången. Han är så duktig så, tycker jag.
Det hände en liten mallör i byxan idag. Lyckligtvis just innan vi gick i bassängen. Då sa lilleman väldigt bestämt "ööhhrm" och så blev det en utbuktning där bak på badbyxorna. De är ju gjorda för att hålla det kvar, men det hade inte varit så roligt om han gjort det där två minuter senare.
Annars har vi mest hållit på som mest här hemma. Laga mat och diska och sen igen är ju klassiskt.
Igår kväll, just innan barnens läggdags, hände också något speciellt. Lillan hade just lagt sig, lilleman låg på golvet och lekte med sina saker. Jag tittade bort och när jag sedan tittade tillbaka så satt han och sträckte sig efter mammas tidning. Han SATT! Nyss låg han! Hur han lyckades med att ta sig upp det vet jag inte, men han har inte gjort det förr och inte heller sen.


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja de vill jag oxå veta HUR han gjorde. Men nejdå han vägrar ju visa OSS!

=)

Pöss

Nu ska vi träna

2012-03-06 @ 20:25:30
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej härligt med en pappa blogg. Ha en bra dag. kram =)

2012-03-18 @ 15:27:19
URL: http://www.trollfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0